1) اصل گذرنامه با امضا به همراه گذرنامه­‌های قبلی

  • مدت اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبه‌روی هم
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.

ج) نداشتن مهر ورود و خروج به قبرس ترک در گذرنامه فعلی

2) 3 قطعه عکس 4.5*3.5 رنگی، تمام رخ با زمینه روشن، کاملاً از روبه‌رو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد و 70 تا 80 درصد عکس، چهره فرد باشد. حداکثر برای 6 ماه اخیر (عکس با گذرنامه و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)

3) اصل و ترجمه شناسنامه (قابل ذکر است جهت تایید شناسنامه داشتن مهر ثبت احوال در کنار نام همسر و فرزندان الزامی است.)

4) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر 7 روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد.)

  • حساب‌های جاری: کارکرد سه ماه اخیر به زبان انگلیسی          
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده­های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر شعبه و امضاء بانک 
  • باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر 500،000،000 ريال باشد.

5) اصل و ترجمه سند مالکیت

6) اصل و ترجمه مدارک شغلی به همراه آخرین مدارک تحصیلی  و دفترچه بیمه (جهت تایید مدارک شغلی) که برای کلیه مشاغل الزامی است.

الف) پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی  به همراه نامه تاییدیه از سازمان نظام پزشکی و دانشنامه تحصیلی. (برای تایید دانشنامه پزشکی به وزارت بهداشت مراجعه نمایید.)

ب) وکلا: پروانه وکالت

ج) مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش آخر حقوق، سابقه بیمه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی با مهر سازمان (اختیاری)

  • ارائه دفترچه بیمه و اصل مدارک تحصیلی جهت گرفتن مهر دادگستری و مهر تاییدیه وزارت امور خارجه الزامی است.

د) بازنشسته‌­ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوق

ه) مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار به همراه فیش آخر حقوق، سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان (اختیاری) / آگهی تاسیس شرکت

و) در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات / آگهی تاسیس ، سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان (اختیاری)

ز) معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان (اختیاری)

  • تمامی گواهی ها با تاریخ صدور کمتر از یک ماه، روی سربرگ رسمی سازمان یا شرکت (به همراه شناسه ملی شرکت) خطاب به سفارت یونان، دارای مهر و امضا، با ذکر نام و شماره گذرنامه متقاضی، اطلاعات تماس با کارفرما، تاریخ شروع به کار و مدت قرارداد (با حداقل اعتبار 3 ماه بعد از پایان سفر)، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر و هدف از سفر از سازمان یا شرکت مربوطه

ح) دانش آموزان، دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل (تایید ثبت نام در ترم و یا سال تحصیلی بعد). جهت تائید مدرک تحصیلی برای گرفتن تائید دادگستری و امور خارجه لطفاً موارد ذیل در نظر گرفته شود:

  • محصلین در پایه دبستان، راهنمایی و دبیرستان: گواهی تحصیلی باید مهر مدرسه، منطقه و آموزش و پرورش استان و مهر و امضاء شخص مربوطه را داشته باشد.
  • محصلین در پایه پیش  دانشگاهی : مرحله اول گرفتن مهر آموزش و پرورش استان تهران ، مرحله دوم مراجعه به پیشخوان دولت جهت گرفتن تائیدیه تحصیلی، و ارائه آدرس دارالترجمه (که بعد از انجام این مراحل  یک هفته بعد تائیدیه به دارالترجمه ارسال می گردد.) ضمناً قابل ذکر است مرحله انجام تائید دادگستری و امور خارجه  توسط دارالترجمه 3 الی 4 روز کاری زمان می‌برد.
  • دانشجویان دانشگاه آزاد علاوه بر مهر دانشگاه برای تائید گواهی تحصیلی و مدارک دانشنامه به ستاد مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.
  • دانشجویان دانشگاه‌های دولتی علاوه بر مهر دانشگاه برای تائید گواهی تحصیلی و مدارک دانشنامه به وزارت علوم مراجعه نمایند.

7) برای فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌­کنند، رضایت‌­نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه با تائیدیه دادگستری و امور خارجه دارد به همراه اصل و ترجمه شناسنامه و گذرنامه پدر

8) اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌­های خانه‌­دار

  • تکمیل فرم مشخصات فردی به صورت کامل و دقیق
  • کلیه مدارک شغلی و گواهی های تحصیلی در صورتی که به زبان انگلیسی باشد نیاز به تایید ندارد.
  • حضور کلیه مسافرین جهت انگشت نگاری در مرکز انگشت نگاری VFS الزامی می‌باشد.
  • اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می­‌ماند.
  • چک رمزدار یا ضمانت­نامه بانکی حداقل به مبلغ 500،000،000 ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت‌­های بیشتر متعاقبا­ً اعلام می­‌گردد. 
  • لازم بذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آنها جهت اخذ ویزا الزامی می‌باشد.